Ads 468x60px

15 Eylül 2014 Pazartesi

Apple Crumble – Elmalı Kırıntı Turta Tarifi

Beklenmedik misafiriniz mi var? Ya da akşam vakti canınız tatlı mı çekti? Sizin ihtiyacınız olan şey pratik bir tatlı tarifi...

İşte karşınızda "Apple Crumble"... Hem yapımı kolay, hem lezzeti olay...

İşte tarifimiz:

Malzemeler:
  • 3-4 adet orta boy elma (kırmızı tercih ediyorum ben)
  • 1/2 Tatlı Kaşığı tarçın
  • 1 Çay bardağı şeker
Hamur İçin
  • 75 gr margarin ya da tereyağ
  • 1 su bardağı un
  • Yarım su bardağı şeker
Hazırlanışı:

Önce elmaları küp küp doğruyoruz ve bir tencere içinde tarçın ve şekerle iyice harmanlıyoruz. 

Bir tarafta da un, tereyağ ve şekeri rondodan geçiriyoruz.Burada püf noktası rondoyu uzun süre kullanmamak. Tanelerin boyutu leblebi büyüklüğünde olsun ki kızarınca çıtır olabilsin. Bir diğer önemli noktada tereyağının soğuk olması, yumuşamış olursa, üstü hamur gibi olur ki çıtırlık kalmaz. O yüzden önceden bir saatlik buzluktada tutabilirsiniz tereyağını.

Rondo yoksa  elle de bu malzemeleri karıştırabilirsiniz.

Bir borcama önce elmaları dizip, daha sonra üstüne hamur kırıntılarını serpebilirsiniz, ben borcam yerine güveç kap kullandım, görüntü olarak daha hoşuma gitti.

Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede hamurun üstü kızarıncaya kadar (yaklaşık 40 dk.) pişirin.

Dilerseniz benzer işlemleri farklı meyvelerde de yapabilirsiniz. Vişne ve şeftalinin de çok güzel olduğunu duydum :)

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe