Ads 468x60px

10 Ekim 2013 Perşembe

Sinemaya bir de Hindistan'dan bakın...

Hint Sineması… Herkes için kocaman bir ön yargı olduğuna eminim... Garip kıyafetler, yerli yersiz dans etmeler falan, hiç gerek yok  diyorsunuzdur belkide... 
Haydi, gelin bu ön yargıyı bugün bir kenara bırakalım.

Bilen bilir tam 3 ay Hindistan’da Mumbai’de yaşadım. 
Bir gün Hintli arkadaşlarla sinema üzerine konuşuyorduk. Hint filmleri şöyle güzel böyle güzel anlatmaya başladılar. E ben de Türk sinemasından bahsettim onlara. Ama şunu belirtmek isterim ki Türk filmleri için İngilizce alt yazı bulmak çok zor. Bu nedenle benim Türk sinemasını pazarlama çalışmalarım pek bir işe yaramadı. Tek bir film izletebildim. O da “Aşk Tesadüfleri sever”. Neyse ki Mehmet Günsur Hindistan platformundan 10 tam puanı almayı başardı:)
Ama onlar Hint filmlerini bana çok güzel pazarladılar. Öyle ki Hindistan’da olduğum süre boyunca sadece hint filmi izledim.

İlk izlediğim film Rab Ne Bana Di Jodi’ydi. Hint sinemasına giriş yapmak istiyorsanız siz de bu filmle güzel ve hafif bir başlangıç yapabilirsiniz... 

Gelelim filme…

Rab Ne Bana Di Jodi (A Match Made By God)-2008: Bu filmi sanırım 5 kere izledim. Çok mu muhteşem bir film? Hayır. Ama çok doğal, çok sıcak bir film. Yaklaşık 3 saatin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Öyle akıp gidiyor. Film başrol oyuncusu Hindistan’da kral olarak bilinen Shahrukh Khan. 80'den fazla filme imza atmış, yönetmenlikten senaristliğe her işe soyunmuştur. 


Konusuna gelince:

İçine kapanık, sessiz ve sakin Surinder, eski öğretmenin kızının düğününe katılır. Ve ilk görüşte öğretmeninin kızı olan hayat dolu Taani ye aşık olur. Kaderin işine bak ki bir şekilde Surinder,  Taani ile evlenir.
Bu evlilik Surinder'i çok mutlu etse de, Taani için içinde aşk olmayan, tatsız, tuzsuz formalite icabı bir şeydir.
Bir gün Taani dans etmeyi çok sevdiği için şehre yeni gelen dans okuluna yazılmaya karar verir. Ve Surinder'de kılık değiştirerek (ama ne değiştirmek) kursa yazılır.
Olaylar gelişir de gelişir… Bir insanın aşk için yapabileceklerini o kadar yalın ve masum bir dilde anlatıyor ki göz doldurmaması mümkün değil. 



Romantik komedi sevenler için kaçırılmayacak bir film. İzleyin, görün efendim.

En unutulmaz Replikler:

Ben asla seni herhangi bir şey için zorlamadım,
Bugün yapacağımı mı sanıyorsun... Ayrılmadan önce sana bir şey söylemem gerek...
Hayatta bazı ilişkileri biz yaparız ve bazıları da Tanrı tarafından yapılır.
Tanrı senin için Surinder'i seçti. Gerisi senin kararın...

Punjab Power, lighting up your life!




Ayrıca Filmin müzikleri de dansları da çok keyifli ve hiç bir şekilde sıkılmıyor insan.

Müzikler için:
https://rapidshare.com/files/1277950767/rab_ne_bana_di_jodi_ost.rar



01. Tujh Mein Rab Dikhta Hain - Roop Kumar Rathod

02. Haule Haule - Sukhwinder Singh
03 .Dance Pe Chance - Sunidhi Chauhan, Labh Janjua
04. Phir Milenge Chalte Chalte - Sonu Nigam
05. Tujh Mein Rab Dikhta Hai - Shreya Ghoshal
06. Dancing Jodi - Salim-Sulaiman


Hint sinemasının diğer filmleri için beni takipte kalın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe