Ads 468x60px

24 Ekim 2013 Perşembe

Kadıköy'de ve Açsanız

Kadıköy’e her gittiğimde benim için artık  klasikleşmiş bir yeme alışkanlığım var.
İlk önce Ekspres İnegöl’de köfte yerim. Daha sonra hemen yanındaki Baylan Pastanesi'nden Kupgriye.
İki mekanda tarihi. Kuruluş hikayeleri Baylan'nın 1920'lere Express İnegöl Köftenin 1940'lara dayanır.
Neyse tarihçesini çok uzatmak istemiyorum, önemli olan lezzet :)

Nedir peki bu mekanları cazip kılan?

Express İnegöl Köftecisi:
Ekmekler her daim çıtır çıtır tazecik
Köfteler ufak ama yemesi öyle güzel ki. Ufak olması bence daha lezzetli yapıyor köfteyi.
Patates kızartması öyle fast food restoranlarındaki gibi yağlı tuzlu değil. Daha çok annelerin yaptığının tadında.
Piyaz standart ama yumurta falan köftenin yanında iyi gidiyor.
Acı sos tamamen kendilerinin üretimi. Acı severler bu tadı kesin beğenir zannımca:)
Fiyat cep yakmaz. Bu lezzete fiyat-performans standardı çok iyi.
Sütlü kadayıfı da çok başarılı. Para sıkıntınız varsa Baylan'ı es geçip burada da kadayıfla mutlu olabilirsiniz. 
Servis çok hızlı.Nitekim ramazanda bile tıklım tıklım olmasına rağmen hiç beklemeden köftelere yumulabiliyorsunuz.


Gelelim köftelerden sonra tatlı ihtiyacımızı törpülemeye:

Baylan Pastahanesi:
Bu mekanı ilk Buket Uzuner'in mavi tuna kumral ada kitabında okumuştum. Ama o zamanlar küçüktüm ve İstanbul'da değildim. Unuttum gitti tabi. Çok sevdiğim avukat arkadaşım Elçin Hanım tekrar hatırlattı sağ olsun. İlk beraber gittik. İçerisi gerçekten  çok eski çay bahçelerini hatırlatıyor. Tarihi havası hiç bozulmamış. Tatlı yeme, otur orada kitap oku, yazı yaz. İlham veren bir yönü var çünkü. Ama oraya gidipte kupgriye yenmeden gitmek de yazık olur.


Kupgriye karamel ağırlıklı bir tatlı. İçinde krokan, karamelli dondurma, sade dondurma,fıstık tozu ve kedi dili bisküvisi var. Kimisine bayık gelebilir ama benim gibi tatlı sever bir bünyeye ilaç etkisi yaratmakta. Nasıl bir mutluluk onu yemek.Enerji patlaması yaşatır insanda.ve bu tatlıyı baylandan başka bir yerde bulamazsınız.

Bunları deneyin pişman olmazsınız. Benden demesi, sizden yemesi...

Şimdiden afiyet olsun hepinize :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe