Ads 468x60px

19 Şubat 2014 Çarşamba

Etimek Salatası


Yapımı 15 dakikadan fazla sürmeyen ve oldukça lezzetli bulduğum Etimek Salatası görüntüsüyle de oldukça ihtişamlı bir aperatif. 

Burak'ın 40 gezmesinde Sema Teyze bizim için hazırlamıştı ve ben de çok lezzetli bulduğumdan hemen daracık repertuvarıma ekleyeyim dedim.

Malzemelere geçmeden şunu belirtmek isterim aslında malzeme diye bir şey yok.
Neyi seviyorsanız onu koyabilirsiniz üst kısmını renklendirmek için.

Benim kullandığım Malzemeler:
  • 2 paket tuzsuz etimek
  • 2 kase yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • Kahvaltılık Salça
  • Mısır
  • Patlıcan Ezmesi
  • Köz Kırmızı Biber
  • Dereotu

Yapılışı:

Önce bir borcama (şöyle genişinden) etimekleri bir kat diziyorsunuz. Üstüne bir kasede karıştırdığınız yoğurt sarımsak ve kahvaltılık salça karışımını sürüyorsunuz. İlk katta bol bol bol yoğurt karışımı koyarsanız etimeklerin kuru kalma olasılığını azaltmış olursunuz. Salçayı istediğiniz kadar ekleyebilirsiniz. Ben yoğurt iyice kırmızı olana kadar ekliyorum.

Daha sonra ikinci kat etimekleri diziyoruz. ve yine yoğurt karışımını 2 kat etimeklerin üstüne de sürüyoruz. Son kat etimeklerin yan taraflarına da bol bol yoğurt geldiğinden emin olun. 

Ve en üst kısmı tamamen sizin sanat anlayışınıza kalmış. Ben her seferinde farklı şekiller oluşturuyorum. En son paralel şeritler halinde kestiğim köz biberlerin üstünü sırasıyla patlıcan ezmesi, mısır ve dereotu ile süslemiştim.

Daha önce de belirttiğim gibi isterseniz domates, kaşar, turşu, havuç gibi farklı malzemelerde kullanabilirsiniz.

Benim son yaptığım Etimek salatasının görüntüsü işte böyle:



Sizde bu pratik lezzeti özellikle beklenmedik acil misafir günlerinizde, dostlarınıza rahatlıkla sunabilirsiniz. 

Afiyetler olsun efenim.
Saygılar,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe